Навчаємось у грі
Рухливі ігри та ігрові вправи
Перша молодша група
Назва гри |
Мета гри |
|
Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу, рівноваги. |
|
Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння |
|
Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння м′яча |
|
Закріпити вміння та навички дітей із стрибків |
|
Закріпити вміння та навички дітей орієнтування у просторі |
Друга молодша група
(четвертий рік життя)
Назва гри |
Мета гри |
|
Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги |
|
Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння |
|
Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів |
|
Закріпити вміння та навички дітей із стрибків |
|
Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі |
Середня група
(п′ятий рік життя)
Назва гри |
Мета гри |
10. „Прапорці” 11. „Метелики” 12. „Нумо в коло!” |
Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги |
|
Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння |
|
Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів |
|
Закріпити вміння та навички дітей із стрибків |
|
Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі |
Старша група
(шостий рік життя)
Назва гри |
Мета гри |
|
Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги |
|
Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння |
|
Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів |
|
Закріпити вміння та навички дітей із стрибків |
|
Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі |
Ігри економічного змісту
для дітей старшого дошкільного віку
Про витрати
Мета:
- навчити дітей визначати види витрат, виділяючи серед них основні;
- розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Хід гри
Вихователь показує дітям картки із зображеннями театру, хліба, помешкання (дому), дитячого садочка, меблів, іграшок, цукерок тощо і пропонує вибрати ті картки, на яких зображено основні види витрат будь-якої людини.
Про банк
Мета:
- закріпити знання дітей про діяльність банку;
- розвивати мислення;
- формувати вміння рахувати, порівнювати, аналізувати.
Хід гри
Діти, ознайомлені з діяльністю банку, можуть виконувати такі банківські операції: знімати гроші з банківської картки, обмінювати валюту, вносити оплату за комунальні послуги, за дитячий садок, обмінювати старі купюри на нові. Декілька дітей виконують ролі касирів, інші — відвідувачів банку. Гра може повторюватися кілька разів зі зміною ролей.
Про якість товарів
Мета:
- закріпити знання дітей про взаємозалежність якості товару та його ціни;
- учити дітей співвідносити якість із ціною;
- розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
- виховувати дбайливе ставлення до речей.
Хід заняття
Вихователь пропонує оглянути предмети, серед яких можуть бути зламані іграшки, книжки з відірваними сторінками тощо, і обрати ті, які, на думку дітей, мають не дуже гарний вигляд, тому їх ціна має бути низькою. Діти отримують завдання поліпшити зовнішній вигляд цих речей, а отже, й підвищити їхню вартість.
Про корисні товари
Мета:
- закріпити знання дітей про товар;
- виховувати дбайливе ставлення до предметів;
- розвивати фантазію, уміння аналізувати.
Хід заняття
Вихователь пропонує дітям уважно розглянути запропонований предмет (олівець, книжка, подушка, ложка тощо) та визначити його основне функціональне призначення. Після цього діти намагаються згадати якомога більше способів застосування цього предмета.
Про професії
Мета:
- закріпити знання дітей про професії людей;
- розвивати кмітливість, увагу, спостережливість.
Хід гри
Діти зображують за допомогою пантоміми людей різних професій і відгадують. Потім кожен загадує собі професію і розповідає про себе. Наприклад: «Я варю суп, готую печиво, годую дітей — хто я?» Діти намагаються впізнати професію.
Про послуги
Мета:
- закріпити знання дітей про види послуг, розвивати кмітливість, увагу, спостережливість;
- виховувати ввічливість.
Хід гри
Діти розподіляються на групи, кожна з яких представляє один із закладів: банк, перукарня, лікарня, пошта тощо. Діти докладно розповідають про види послуг, які вони можуть надати в своєму закладі.
Розумні завдання з економіки для дітей старшого дошкільного віку
Завдання, пов’язані з розумовою діяльністю, поділяють на три групи:
- Завдання на розвиток класифікаційних умінь, здатності до абстрагування.
- Завдання на розвиток здатності мислити за аналогією.
- Завдання на розвиток здатності до узагальнення, формування понять.
Завдання першої групи
1. Паперові купюри якого номіналу існують в Україні? Поміркуйте, чому не буває паперових копійок?
2. Розташуйте товари у відповідних секціях: «Молоко», «Хлібні вироби», «Іграшки», «Канцелярські товари» тощо.
3. Серед перерахованих товарів знайдіть зайвий.
4. Назвіть характерні ознаки паперових купюр. Як можна назвати всі ці ознаки? (Захист.)
5. Складіть перелік обладнання, необхідного для відкриття магазину. Знайдіть зайві предмети.
Завдання другої групи
1. Машина велика та дорога, а цукерка маленька та дешева. Чому?
2. Багатий — розорився, а бідний розбагатів. Як це могло статися?
4. Покупець купує, а що робить продавець? (Продає.) Де це відбувається?
5. Термометром вимірюють температуру, а що вимірюють терезами? (Вагу.) Які бувають види терезів? Де їх застосовують?
Завдання третьої групи
1. Як одним словом можна назвати 1 гривню, 2 гривні, 5 гривень? (Це гроші, купюри.) Порівняйте гроші за номіналом. Чи однакова у них купівельна спроможність?
2. 50 копійок, 25 копійок, 5 копійок — це монети. Монети якого номіналу ви знаєте ще?
3. Де можна зустріти перукаря, ножиці, дзеркало? (У перукарні.) Які послуги там надають? Яке обладнання для цього може знадобитися?