Навчаємось у грі

Рухливі ігри та ігрові вправи

Перша молодша група

 

 Назва гри     

 Мета гри

  1. „Горобчики й автомобіль”
  2. „До ляльок у гості”
  3. „Жили у бабусі”
  4. „По стежці”
  5. „Дожени мене”
  6. „Через струмок”
  7. „Поїзд”
  8. „Хто тихіше ?”
  9. „Пузирі”
  10. „Літаки”
  11. „Сонечко і дощик”
  12. „Жучок-павучок”

Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу, рівноваги.

  1. „У ворітця”
  2. „Доповци до брязкальця”
  3. „Не наступи на лінію”
  4. „Будь обережний!”
  5. „Мавпочки”
  6. „Курочка-чубарочка”

Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння

  1. „Влучити у ворітця”
  2. „М′ч у колі”
  3. „Прокоти м′яч”
  4. „Цілься точніше”
  5. „Дожени м′яч”
  6. „Передай м′яч”
  7. „Злови м′яч”

Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння м′яча

  1. „Мій дзвінкий веселий м′яч”
  2. „Зайчик білелький сидить”
  3. „Пташки літають”

Закріпити вміння та навички дітей із стрибків

  1. „Де подзвонили?”
  2. „Знайди прапорець”
  3. „Дзвіночок”

Закріпити вміння та навички дітей орієнтування у просторі

 

Друга молодша група

(четвертий рік життя)

 

 Назва гри

 Мета гри

  1. „Біжіть до мене”
  2. „Конячки”
  3. „Біжіть до прапорця”
  4. „Пташки і пташенята”
  5. „Пташки і кіт”
  6. „Трамвай”
  7. „Миші та кіт”
  8. „Не запізнюйся”
  9. „Знайди свій колір”
  10. „Діти в лісі”

Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги

  1. „Квочка і курчата”
  2. „Миші в крморі”
  3. „Кішка і кошенята”
  4. „Бджілки”
  5. „Вороненята”

Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння

  1. „Влучити в коло”
  2. „Хто далі кине торбинку (м′ч) ?”
  3. „Підкинь м′ч вище”

Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів

  1. „По рівненькій доріжці”
  2. „Спіймай комара”
  3. „Коза та вовк”
  4. „Жабки”
  5. „Горобчики та кіт”
  6. „З купинки на купинку”
  7. „Хто збире більше стрічок”
  8. „Дострибни до прапорця”
  9. „Горобці – стрибунці”

Закріпити вміння та навички дітей із стрибків

  1. „Відгадай хто кричить”
  2. „Знайди свій будинок”
  3. „Не наступи”
  4. „Кізонька”

Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі

 

Середня група

(п′ятий рік життя)

 

 Назва гри

 Мета гри

  1. „Знайди собі пару”
  2. „У ведмедя у бору”
  3. „Мак”
  4. „Кольрові автомобілі”
  5. „Про Катрусю і цапка”
  6. „Пташки і кіт”
  7. „Іменинний пиріг”
  8. „Пастух і стадо”
  9. „Качечка”

10. „Прапорці”

11. „Метелики”

12. „Нумо в коло!”

Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги

  1. „Не дзвони”
  2. „Діти і вовк”
  3. „Перелітні птахи”
  4. „Кошенята і цуценята”
  5. „Кролики”

Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння

  1. „Лови, кидай, падати не давай!”
  2. „М′ч через сітку”(мотузку)
  3. „Збий булаву”
  4. „Школа м′яча”
  5. „Кеглі”

Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів

  1. „Зайці і вовк”
  2. „Лисиця в курнику”
  3. „Заєнька сірий умивається”
  4. „Жабки і журавлі”
  5. „Горобчики”
  6. „Не замочи ніг”
  7. „Подзвони в брязкальце”
  8. „Дідусь і зайчата”

Закріпити вміння та навички дітей із стрибків

  1. „Знайди де заховано”
  2. „Знайди і промовчи”
  3. „Хто вийшов?”
  4. „Відгадай по голосу”
  5. „У лісочку на горбочку”

Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі

 

 

Старша група

(шостий рік життя)

 

 Назва гри

 Мета гри

  1. „Птахи і зозуля”
  2. „Гуси – лебеді”
  3. „Ми веселі діти”
  4. „Чия ланка швидше збереться”
  5. „Зроби фігуру”
  6. „Каруселі”
  7. „Хто перший”
  8. „Мишоловка”
  9. „Квач”
  10. „Карасі і щука”
  11. „Хитра лисиця”
  12. „Шпаки”
  13. „Теремок”
  14. „Хлібчик”

Закріпити вміння та навички дітей з ходьби, бігу та рівноваги

  1. „Ведмідь і бджоли”
  2. „Хто швидше до прапорця”
  3. „Курочка і горошинки”

Закріпити вміння та навички дітей з повзання та лазіння

  1. „Мисливці і зайці”
  2. „Цілься краще”
  3. „Серсо”
  4. „Підкинь і злови”
  5. „Не довай м′яч”
  6. „Кільцекид”

Закріпити вміння та навички дітей з кидання та ловіння предметів

  1. „Вудочка”
  2. „Хто крвще стрибне”
  3. Чижик у клітці”
  4. „Не боюсь”
  5. „Снігурі і кіт”
  6. „Не залишайся на підлозі”

Закріпити вміння та навички дітей із стрибків

  1. „Піжмурки”
  2. ”Горюдуб”
  3. „Відгадай чий голосок?”
  4. „Заборонений рух”
  5. „Бережи предмет”
  6. „Чий вінок кращий”
  7. „Довгоносий журавель”
  8. „Ходить гарбуз по городу”

Закріпити вміння та навички дітей з орієнтування в просторі

 

Ігри економічного змісту
для дітей старшого дошкільного віку

Про витрати

Мета:

  • навчити дітей визначати види витрат, виділяючи серед них основні;
  • розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Хід гри

Вихователь показує дітям картки із зображеннями театру, хліба, помешкання (дому), дитячого садочка, меблів, іграшок, цукерок тощо і пропонує вибрати ті картки, на яких зображено основні види витрат будь-якої людини.

Про банк

Мета:

  • закріпити знання дітей про діяльність банку;
  • розвивати мислення;
  • формувати вміння рахувати, порівнювати, аналізувати.

Хід гри

Діти, ознайомлені з діяльністю банку, можуть виконувати такі банківські операції: знімати гроші з банківської картки, обмінювати валюту, вносити оплату за комунальні послуги, за дитячий садок, обмінювати старі купюри на нові. Декілька дітей виконують ролі касирів, інші — відвідувачів банку. Гра може повторюватися кілька разів зі зміною ролей.

Про якість товарів

Мета:

  • закріпити знання дітей про взаємозалежність якості товару та його ціни;
  • учити дітей співвідносити якість із ціною;
  • розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  • виховувати дбайливе ставлення до речей.

Хід заняття

Вихователь пропонує оглянути предмети, серед яких можуть бути зламані іграшки, книжки з відірваними сторінками тощо, і обрати ті, які, на думку дітей, мають не дуже гарний вигляд, тому їх ціна має бути низькою. Діти отримують завдання поліпшити зовнішній вигляд цих речей, а отже, й підвищити їхню вартість.

Про корисні товари

Мета:

  • закріпити знання дітей про товар;
  • виховувати дбайливе ставлення до предметів;
  • розвивати фантазію, уміння аналізувати.

Хід заняття

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути запропонований предмет (олівець, книжка, подушка, ложка тощо) та визначити його основне функціональне призначення. Після цього діти намагаються згадати якомога більше способів застосування цього предмета.

Про професії

Мета:

  • закріпити знання дітей про професії людей;
  • розвивати кмітливість, увагу, спостережливість.

Хід гри

Діти зображують за допомогою пантоміми людей різних професій і відгадують. Потім кожен загадує собі професію і розповідає про себе. Наприклад: «Я варю суп, готую печиво, годую дітей — хто я?» Діти намагаються впізнати професію.

Про послуги

Мета:

  • закріпити знання дітей про види послуг, розвивати кмітливість, увагу, спостережливість;
  • виховувати ввічливість.

Хід гри

Діти розподіляються на групи, кожна з яких представляє один із закладів: банк, перукарня, лікарня, пошта тощо. Діти докладно розповідають про види послуг, які вони можуть надати в своєму закладі.

Розумні завдання з економіки для дітей старшого дошкільного віку

Завдання, пов’язані з розумовою діяльністю, поділяють на три групи:

  1. Завдання на розвиток класифікаційних умінь, здатності до абстрагування.
  2. Завдання на розвиток здатності мислити за аналогією.
  3. Завдання на розвиток здатності до узагальнення, формування понять.

Завдання першої групи

1. Паперові купюри якого номіналу існують в Україні? Поміркуйте, чому не буває паперових копійок?

2. Розташуйте товари у відповідних секціях: «Молоко», «Хлібні вироби», «Іграшки», «Канцелярські товари» тощо.

3. Серед перерахованих товарів знайдіть зайвий.

4. Назвіть характерні ознаки паперових купюр. Як можна назвати всі ці ознаки? (Захист.)

5. Складіть перелік обладнання, необхідного для відкриття магазину. Знайдіть зайві предмети.

Завдання другої групи

1. Машина велика та дорога, а цукерка маленька та дешева. Чому?

2. Багатий — розорився, а бідний розбагатів. Як це могло статися?

4. Покупець купує, а що робить продавець? (Продає.) Де це відбувається?

5. Термометром вимірюють температуру, а що вимірюють терезами? (Вагу.) Які бувають види терезів? Де їх застосовують?

Завдання третьої групи

1. Як одним словом можна назвати 1 гривню, 2 гривні, 5 гривень? (Це гроші, купюри.) Порівняйте гроші за номіналом. Чи однакова у них купівельна спроможність?

2. 50 копійок, 25 копійок, 5 копійок — це монети. Монети якого номіналу ви знаєте ще?

3. Де можна зустріти перукаря, ножиці, дзеркало? (У перукарні.) Які послуги там надають? Яке обладнання для цього може знадобитися?